18.12.2013, 09:35 | Af: Administrator

The Locals indsamler 59.209,50 kr. til Julehjælpen

Det betyder, at julen er reddet for 39 familier efter et succesfuldt støtteinitiativ, hvor både FC Midtjyllands spillertrup og lauritz.com i Herning spillede en nøglerolle via en flot trøjeauktion.

Under sloganet ”Forza Juleaften” besluttede The Locals i november, at man ville redde julen for udsatte familier i Midt- og Vestjylland. The Locals havde på forhånd sat sig det mål, at man ville rejse 30.000 kroner, der kunne give 20 julehjælpspakker.

Det mål blev nået til fulde, da det lykkedes at indsamle dobbelt så meget, nemlig 59.209,50 kroner, hvilket kan redde julen for hele 39 familier. Et resultat, som man er stolte af i The Locals.

- Det er et rigtigt, rigtigt flot indsamlingsresultat, der viser, hvad vi kan udrette, når vi går sammen om den gode sag. For sammen gør vi det bedre, siger Søren Märcher, der er Brand Manager i FC Midtjylland, med slet skjult henvisning til The Locals slogan.

- Jeg vil gerne takke alle samarbejdspartnere, der har været med til redde julen for en masse familier i vores region og samtidig sat Julehjælpen i fokus, fortsætter Søren Märcher.

”Forza Juleaften” bestod blandt andet af en indsamling på MCH Arena, hvor tilskuerne kunne støtte Julehjælpen ved at købe en nissehue samt en stort anlagt trøjeauktion på lauritz.com i Herning, hvor både tidligere og nuværende FC Midtjylland-spillere, klubbens træner og fans satte trøjer, foredrag og fan t-shirts på auktion.

- På The Locals vegne vil vi sige mange tak for samarbejdet til lauritz.com i Herning for at stille deres platform gratis til rådighed for ”Forza Juleaften”. Der skal også lyde en stor tak til vores nuværende og tidligere spillere for at tage så aktiv del i vores arbejde med at tage socialt ansvar for vores region, siger Danni Smed Kristensen, der er CSR koordinator i FC Midtjylland og The Locals.

Også i Dansk Folkehjælp er der glæde over samarbejdet med The Locals og lauritz.com i Herning.

- Det har været et rigtigt fint samarbejde med The Locals og lauritz.com og et let et af slagsen for vores vedkommende, da FC Midtjylland virkelig har knoklet for at det skulle blive en succes, siger Klaus Nørlem, der er generaldirektør i Dansk Folkehjælp, der står bag Julehjælpen.

- Det har også været et forløb med en høj grad af synlighed, hvilket er rigtig vigtigt for os. En ting er, at vi laver et fornuftigt stykke arbejde, men det er mindst lige så vigtigt, at vi får skabt synlighed omkring vores arbejde, fortsætter Klaus Nørlem.

I Dansk Folkehjælp er der stor tilfredshed med indsamlingens resultat.

- Resultatet på 59.209,50 kroner har overrasket os meget, hvor særligt trøjeauktionen på lauritz.com har indbragt et flot resultat, siger Klaus Nørlem.

Pengene fra indsamlingen går ubeskåret til Julehjælpen, og da det er The Locals, der har stået bag ”Forza Juleaften” kommer pengene til at gøre gavn ved lokale familier i Midt- og Vestjylland.

- Helt konkret så betyder det, at der er 39 ekstra familier, der kan få julehjælp. Det er familier i lokalsamfundet, der får gavn af det, hvilket betyder, at Julehjælpen bliver nærværende og lokal, siger Klaus Nørlem.

Foruden trøjeauktionen og indsamlingen blev ”Forza Juleaften” støttet af FC Midtjyllands fanklub Black Wolves, der valgte at donere overskuddet fra deres grillsalg til Julehjælpen.

The Locals ønsker alle familier i Danmark en rigtig glædelig jul og et godt ulveår!

Resultatet af Forza Juleaften:

Trøjer på auktion hos Lauritz.com = 44.250 kr.
Black Wolves (fanklubbens) donation fra grillsalg = 2.845 kr.
Dansk Folkehjælps indsamling på stadion = 12.114,50 kr.

Samlet resultat = 59.209,50

FCM vs. OB – 28. nov.

Køb billet

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox