19.04.2013, 08:36 | Af: Administrator

300 erhvervsfolk besøgte Store Netværksdag

Tusindvis af visitkort skiftede ejere, og masser af speedmøder blev afviklet til Store Netværksdag.

Det summede af lyden af netværk, da omkring 300 erhvervsfolk besøgte MCH Arena til Store Netværksdag. Visitkort skiftede med ekspresfart ejere, og de 40 udstillingsstande var hele formiddagen godt besøgt. Det samme var speedmøderne i cafeen.

Det hele handlede om at skabe nye relationer, som i sidste ende kan hjælpe med at skabe mere på bundlinjen.

- Store Netværksdag åbner op for samarbejde mellem de mange erhvervsnetværk og netværk i øvrigt, som er i Midt- og Vestjylland, fortæller Jan Lindegaard, der er relation manager i FC Midtjylland og initiativtager til Store Netværksdag.

Netværkssamarbejdet i Midt- og Vestjylland vil være en "paraply-organisation", som bliver primus motor for at de mange netværk kan mødes et par gange om året. Det kan være til Store Netværksdag eller i andre fælles netværksarrangementer.

- I dagligdagen er blandt andre fodboldklubberne i regionen konkurrenter på grønsværen og på sponsormarkedet, men med hensyn til relationer er der kun vindere ved, at vi samarbejder. Det at en virksomhed fra Holstebro, som støtter Holstebro Boldklub, og en virksomhed fra Herning, som støtter FC Midtjylland, mødes på Store Netværksdag og udveksler forretning eller deler viden, skaber kun vindere. Og vinderne er fodboldklubberne samt de to virksomheder, forklarer Lindegaard.

Der blev på Store Netværksdag givet flere positive udsagn fra deltagerne og ikke mindst mange tilsagn om deltagelse igen til efteråret, hvor Store Netværksdag gentages. En af deltagerne - fra Horsens i øvrigt - var helt oppe i skyerne, idet han på Store Netværksdag havde mødt en ny relation, som havde åbnet en forretningsmulighed, som han nu havde søgt gennem to år.

- Den forretningsmulighed blev åbnet for ham efter ti minutters deltagelse, så den pågældende ejer gik smilende rundt resten af de tre timer, som Store Netværksdag varede, fortæller Jan Lindegaard, der glæder sig over den store interesse, der var for dagen.

- På et tidspunkt var jeg næsten lidt bekymret for, om foyeren på MCH Arena var stor nok til alle deltagerne, siger Jan Lindegaard, som efter at have budt velkommen overlod mikrofonen til Jesper Eiby fra Google, der fortalte om onlinemarketing.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox