12.03.2014, 10:14 | Af: Administrator

FC Midtjyllands værdier en styrke i CSR-arbejdet

Ulvenes værdiggrundlag fungerer som en stærk drivkraft i arbejdet med CSR og social ansvarlighed, konkluderer analysefirmaet Deloitte efter deres første møde med klubben.

I begyndelsen af året blev FC Midtjylland valgt som en ud af 12 udvalgte virksomheder, som skal deltage i Erhvervsstyrelsens pilotprojekt ”CSR i små og mellemstore virksomheder: Fra princip til praksis”. Det projekt er skudt godt i gang, og FC Midtjylland har modtaget den første rådgivningssession med nogle af landets førende eksperter indenfor CSR og social ansvarlighed.

Erfaringerne fra de første møder opsummeres i en artikel fra Deloitte, der konstaterer, at FC Midtjyllands værdier fungerer som drivkraft i arbejdet med CSR og social ansvarlighed.

Artiklen fortæller, at FC Midtjylland ”har et omfattende engagement i lokalsamfundet og bidrager på forskellig vis til lokale foreninger og aktiviteter. Interessen for udviklingen af nærmiljøet udspringer i høj grad af de værdier, FC Midtjylland bygger på. Klubbens værdigrundlag fungerer på den måde som et stærkt udgangspunkt for det videre CSR-arbejde”, skriver Deloitte i artiklen.

Den betragtning stemmer fint overens med FC Midtjyllands egen oplevelse af tingene.

- Det viser egentlig ret fint, at CSR ikke er noget nyt her på Heden. Vi har altid taget socialt ansvar i vores region, men vi har bare ikke været så gode til at vise det udadtil, forklarer Søren Märcher, der er Brand Manager i FC Midtjylland.

- Så sent som i denne uge fik jeg en hilsen fra en mand, der beskrev, hvordan et sygebesøg fra en tidligere spiller i klubben havde haft kolossal betydning for hans liv i en sådan grad, at han følte, at hans liv var blevet reddet, fortsætter Søren Märcher.

- Igennem forløbet med Erhvervsstyrelsen bliver vi endnu skarpere på, hvad CSR er, så vi både kan formidle det bedre og skabe en mere struktureret CSR-indsats til gavn for FC Midtjylland og hele vores region, siger Søren Märcher.

Læs Deloittes artikel her

Om pilotprojektet
Pilotprojektet ”CSR i små og mellemstore virksomheder: Fra princip til praksis” er finansieret af Erhvervsstyrelsen og indgår som en del af regeringens handlingsplan for at fremme virksomheders samfundsansvar og vækst. Projektets overordnede formål er at styrke SMV’ernes indsats i forhold til samfundsansvar, så arbejdet både bidrager til virksomhedens vækst og konkurrenceevne samtidig med at være til gavn for samfundet. Projektet køres af Deloitte Sustainability og løber frem til januar 2015.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox