24.09.2014, 15:45 | Af: Administrator

Ulvene indtog Harrild Hede

FC Midtjylland er nytænkende i måden at dyrke lokalområdet på. Det årlige holdbillede er nemlig ikke taget med de velkendte tribuner i baggrunden, men blandt lyng og vildt på Harrild Hede. 

Heden er et vigtigt kendetegn for Ikast-Herning-området og i særdeleshed for FC Midtjylland. Det symboliserer noget hjemligt for klubben og har stor betydning for lokalbefolkningen.

Hos superligaens førerhold ønsker man at huske, hvor man kommer fra. Det var derfor oplagt, at flytte årets holdfoto til anderledes rammer, nærmere bestemt ved det smukke naturområde på Harrld Hede.

- Folk omtaler os som Hedens hold, og det vil vi rigtig gerne kendes ved. På billederne lægger vi fokus på, hvor vi egentlig kommer fra. Vi har både lokale og udefrakommende spillere, og det er derfor fint, at alle ser hvilket område vi befinder os i, fortæller manden bag idéen, brandmanager i FCM, Søren Märcher.

Idéen opstod i forbindelse med, at FC Midtjylland valgte den lyngfarvede udebanetrøje. Trøjen er en påmindelse om den natur, vi er omgivet af. Derfor var det også oplagt, at der skulle tages et holdbillede på Heden. Samtidig var det en god mulighed for, at lave en anderledes billede-oplevelse.

- Vi har altid taget billederne på stadion, og derfor var det oplagt at prøve noget nyt. Vi ønsker jo at tænke ud af boksen, og når vi nu har så storslået et naturområde som Harrild Hede, kunne det være sjovt at prøve noget andet, siger Søren Märcher.

Det er velkendt, at ulvene er begyndt at vende tilbage til den midtjyske hede, og derfor ligger der også en symbolsk betydning i, at FCM vender tilbage til rødderne. For selvom FC Midtjylland efterhånden har udviklet sig til en international klub, så vil baglandet fortsat have en vigtig betydning.

- Vi har jo udviklet klubben, og flere udenlandske investorer og interessenter er kommet ind i vores kultur. Derfor er det også et spændende mix, når de mange interesser og kulturer forenes. Vi skal altid huske, at holde jordforbindelsen i den jyske muld, som vi er opvokset i, siger Brand Manageren, som er glad for spillere og træneres positivitet overfor projektet.

- Alle på og omkring holdet har været med på idéen og meldte positivt tilbage, og drengene havde en hyggelig tur, siger Søren Märcher.  

FCMTV fulgte med spillerne og trænerne på turen. Det kom der en lille video ud af, som du kan se her.

 

 

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox