30.09.2014, 11:19 | Af: Administrator

Velkommen til FCM CSR

FC Midtjylland har valgt at samle klubbens arbejde med Corporate Social Responsibility under betegnelsen FCM CSR. Med dette skridt vil klubben fremadrettet fokusere særligt på de tre områder frivillighed, fællesskab og fremtiden.

Dette skridt medfører en omstrukturering af klubbens arbejde med socialt ansvar, der tidligere har ligget under CSR-initiativet The Locals. Oprettelsen af FCM CSR sker som et resultat af, at klubben over en længere periode har gennemgået et rådgivningsforløb med Erhvervsstyrelsen og Deloitte. Processen har haft fokus på at skabe en mere systematisk indsats og større værdi i forhold til arbejdet med CSR og socialt ansvar i klubben til gavn for både det omgivende lokalsamfund og klubben selv.

Omstruktureringen af klubbens CSR-indsats betyder samtidig et farvel til The Locals, hvor klubben i en periode har samarbejdet med en række eksterne parter om at tage socialt ansvar. FC Midtjylland ønsker nu at få fuld kontrol over klubbens CSR-aktiviteter, og som en del af det ønske, har FCM udviklet en CSR-politik, der dækker klubbens fremadrettede fokusområder i forhold til CSR.

Det indebærer bl.a., at FCM CSR vil fokusere på de områder, hvor klubben allerede gør en stor forskel og har en stor påvirkning.

- Vi er blevet skarpere på vores indsats igennem forløbet og via de mange rådgivningssessions med nogle af landets førende CSR-eksperter. Efter en god dialog med Erhvervsstyrelsen og Deloitte har vi besluttet, at det giver mere værdi for os som virksomhed og som del af lokalsamfundet, at vi selv står som afsender på de CSR-initiativer, som vi sætter i søen, siger Søren Märcher, der er Brand Manager i FC Midtjylland og idémanden til The Locals.

FC Midtjylland har valgt at arbejde med CSR inden for områderne frivillighed - der fokuserer på at skabe gode rammer for den frivillige indsats, som FCM bygger på; fællesskab - der understreger at klubben er en sammenhængskraft og en stærk netværksfacilitator i regionen; og fremtiden, der skal understøtte klubbens indsats i forhold til at uddanne og udvikle børn og unge.

- For os er der en stærk sammenhæng mellem FC Midtjylland og vores region. Vi er så at sige opvokset af hedens muld, og det er vi stolte over. Vi har ikke fået noget foræret, men har skullet arbejde hårdt for vores succes. Ligesom den midt- og vestjyske region, fortæller Søren Märcher.

- Vi repræsenterer heden både på og udenfor banen, hvilket også indebærer at vi tager ansvar for det samfund, som vi ikke bare er en del af, men også udgør en aktiv sammenhængskraft i og motor for, siger Søren Märcher.

FC Midtjylland nedlægger per dags dato The Locals og de platforme, hvorigennem man har kommunikeret om The Locals initiativerne. Fremover vil interesserede kunne følge ulvenes arbejde med at tage socialt ansvar på klubbens hjemmeside under FCM CSR. 

>> Læs mere om FC Midtjyllands CSR-strategi

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox