05.01.2015, 08:52 | Af: Administrator

Erfaren direktør skal styrke FC Midtjylland kommercielt

Superligaens førerhold forstærker sig med direktør fra naboklubben Team Tvis Holstebro.

Det er ikke kun på græsset, at Superligaklubben FC Midtjylland forstærker sig. Også udenfor banen opruster klubben som led i ambitionerne om at flytte fodboldforretningen til det næste niveau.

FC Midtjylland har således ansat den 40-årige Jacob Jørgensen som kommerciel direktør med tiltrædelse senest den 1. april 2015. Jacob Jørgensen, der kommer fra en direktørstilling i Team Tvis Holstebro, bliver en del af en ligestillet direktion med sportsdirektør Claus Steinlein og kommunikations- og marketingdirektør Hans Krabbe.

- FC Midtjylland har gennemlevet store forandringer efter Matthew Benhams investering i klubben. Ansættelsen af Jacob Jørgensen som kommerciel direktør og udnævnelsen af Hans Krabbe til kommunikations- og marketingdirektør er udtryk for, at klubben nu bevæger sig ind i en ny fase. Det er afgørende, at FC Midtjylland øger indtægterne, og i Jacob Jørgensen får vi en kommerciel sværvægter med stor erfaring fra sportsverdenen. Jacob har i TTH bevist, at han kan gøre et sportsbrand kommercielt attraktivt, forklarer FCM-formand Rasmus Ankersen, der har store forventninger til den nye, styrkede direktion.

Det sportslige er under Claus Steinlein præget af kontinuitet og udvikling.  Hans Krabbe er en stærk kommunikator med et stort netværk, og med Jacob som nærmeste medspiller skal han åbne døre hos potentielle samarbejdspartnere og fortælle historien om, hvad FC Midtjylland version 2.0 står for, og hvor vi skal hen. Folk fornemmer, at vi har gang i noget særligt, og mange vil gerne være en del af det. Styrkelsen af det kommercielle sikrer, at flere også får mulighed for det, siger Rasmus Ankersen.

Efter fem år i spidsen for Team Tvis Holstebro kunne Jacob Jørgensen ikke lade udfordringen i FCM ligge.

- TTH vil altid have en stor plads i mit hjerte. Men FC Midtjylland er en klub i rivende udvikling, og jeg glæder mig til at blive en del af et stærkt hold på såvel som udenfor banen. Jeg ser frem til et tæt samarbejde med mine nye kolleger, direktionen og ikke mindst de mange sponsorer, der gør FC Midtjylland til et af Danmarks mest attraktive sportsbrands, siger Jacob Jørgensen, der i efteråret gjorde TTH til Gazelle-virksomhed.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox