18.12.2015, 08:08 | Af: Administrator

FCM udnævner kommunikationschef

Alka Superligaklubben slanker samtidig direktionen fra tre til to

Den 30-årige journalist og hidtidige kommunikationsansvarlige i Alka Superligaklubben FC Midtjylland Martin Dons bliver fra 1. januar ny kommunikationschef hos de Europa League-aktuelle midtjyder.

- Martin har været i klubben i en årrække og er efterhånden en erfaren kommunikationsmand, der mestrer både video, det skrevne og hele det strategiske spil omkring en Superligaklub, forklarer Rasmus Ankersen, formand for FC Midtjylland.

Ved årsskiftet siger FC Midtjylland farvel til kommunikationsdirektør Hans Krabbe, der bliver ny chefredaktør på Midtjyllands Avis. Dermed er vejen banet for Martin Dons’ avancement.

- Jeg glæder mig til de nye udfordringer og er glad for at have fået muligheden. FC Midtjylland udvikler sig konstant, og jeg ser frem til de oplevelser og udfordringer, der ligger foran os med blandt andet lanceringen af et nyt website, hvor vi i endnu højere grad forsøger at skabe et nyhedssite for alle med interesse for FC Midtjylland, siger Martin Dons.

FC Midtjylland har det seneste år været ledet af en tremands direktion bestående af sportsdirektør Claus Steinlein, kommerciel direktør Jacob Jørgensen og kommunikationsdirektør Hans Krabbe. Med sidstnævntes stop har bestyrelsen valgt at reducere direktionen fra tre til to medlemmer.

- Efter to år med vækst, forandringer og nyansættelser i både den sportslige og kommercielle afdeling er strukturen nu så meget på plads, at en daglig direktion med to mand er det mest hensigtsmæssige, forklarer Rasmus Ankersen.

Samtidig med udnævnelsen af Martin Dons til ny kommunikationschef søger FC Midtjylland en video-journalist, der sammen med kommunikationschefen og klubbens marketingfolk skal stå for pressedækningen og markedsføringen af klubben.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox