18.02.2015, 12:35 | Af: Administrator

FCM bakker op om Herning som UNICEF By 2015

Superligaens aktuelle førerhold støtter med både synlighed og penge.

FC Midtjyllands engagement i Herning UNICEF By 2015 bliver både smart og til at få øje på, samtidig med at det gerne skulle kaste en pæn portion penge af sig til UNICEF’s arbejde med at sikre børn over hele verden retten til et godt børneliv.

Superligaens førerhold lancerer nemlig en speciel fremstillet FCM/UNICEF trøje, som Superligatruppen kommer til at benytte under opvarmningen til forårets afgørende kampe.

Trøjen bliver i et helt nyt design, der kombinerer den sorte hjemmebanefarve med lyngfarven, kendt fra udebanedragten. Tillige får trøjen UNICEF-logoet på brystet og på ryggen, det specielt udviklede Herning UNICEF By 2015-logo samt teksten ”Jeg støtter”.

Trøjen fra Wunderelf sælges via Ulveshoppen på MCH Arena, FCM’s webshop og Sportmaster-butikkerne i Grindsted, Billund, Brande, Herning og Holstebro. 50 kroner fra hver solgt trøje går til UNICEF.

Print-Selv-Billetter: FC MIDTJYLLAND - OB MANDAG D. 23. FEB. KL. 19.00 - KØB BILLETTER HER >>

- Via Klubsamarbejdet og relationerne til de 160 samarbejdsklubber er vi allerede involveret i at give børn og unge gode oplevelser. Derfor er det også kun naturligt for FCM at bakke op, når Herning Kommune som UNICEF By 2015 hen over året dedikerer en lang række initiativer til at sikre udsatte børn rundt om i verden en bedre tilværelse, siger Hans Krabbe, der er kommunikations- og marketingdirektør i FC Midtjylland.

Hernings borgmester, Lars Krarup, sætter pris på, at FC Midtjylland engagerer sig i projektet.

- Herning UNICEF By 2015 skulle gerne blive et fælles projekt for rigtig mange mennesker, foreninger, virksomheder og institutioner i hele Herning Kommune. Et år, hvor vi viser, at fællesskab gør en forskel, og at der er noget om snakken, når man taler om Hernings særlige samarbejds-DNA. Jeg er både glad og stolt over, at et af egnens helt store "brands", FCM, er blandt de første til at melde sig. Og jeg håber selvfølgelig, at fodboldklubbens og spillernes engagement smitter af på rigtig mange andre, siger Lars Krarup.

FC Midtjylland støtter ikke blot med indtægterne fra den unikke trøje, der gerne skulle storsælge hen over foråret. Klubben har tillige besluttet, at tilskuere på MCH Arena resten af sæsonen kan donere deres pantkrus til UNICEF, når man køber øl og sodavand.

- Med en række attraktive opgør på hjemmebane er vi sikre på, at panten vil vokse til et anseeligt beløb. Og på den måde vil klubben i samarbejde med vores fans støtte Herning som UNICEF By 2015, forklarer FC Midtjyllands brandmanager, Søren Märcher, der har designet den særlige FCM/UNICEF trøje i samarbejde med Wunderelf. Trøjen er i butikkerne i løbet af marts.

Første gang FC Midtjyllands spillere er i aktion i forbindelse med UNICEF By 2015 bliver ved åbningen på Herning Bibliotek fredag den 27. februar, hvor Superliga-profilerne Sylvester Igboun, Jakob Poulsen og Jim Larsen blandt andet skriver autografer og helt sikkert også gerne vil fotograferes samme med fans.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox