04.06.2015, 06:30 | Af: Administrator

FCM og Wunderelf hver til sit

Det unge fodbold-brand var afgørende partner under FCM’s turn-around.

Efter flere års tæt parløb stopper samarbejdet mellem Alka Superligaklubben FC Midtjylland og fodbold-brandet Wunderelf.

Wunderelf var med sine nyskabende produkter og friske måde at gå til markedet på en vigtig samarbejdspartner på en udfordrende del af den rejse, FC Midtjylland har været på de senere år. Virksomheden stod last og brast med FCM under klubbens svære turn-around, og dermed har Wunderelf en stor andel i FCM’s danske mesterskab, siger klubbens kommercielle direktør Jacob Jørgensen og forsætter:

Vi præsenterer en ny tøjpartner inden for kort tid. Vi oplever  en stor interesse for at få mulighed for at klæde de danske mestre på  blandt såvel danske som internationale topbrands, så FCM bliver  ikke taget med bukserne nede.

Wunderelf er både af navn og værdier inspireret af de tyske fodboldspillere, der mod alle odds vandt VM-finalen over Ungarn i 1954 og bragte nyt håb til en hel nation. Bag mærket står en række tidligere og nuværende topfodboldspillere.

- Vi er enige om at stoppe samarbejdet på et tidspunkt, hvor vi sammen har nået toppen af dansk fodbold, men hvor FCM sportsligt og forretningsmæssigt tager nye skridt. Det giver os mulighed for at koncentrere os om Wunderelfs primære forretningsområde, nemlig salget til mindre klubber, hvor vi skal forsætte vores vækst. Samarbejdet med FCM har været givende, lærerigt og udviklende for en ung, ambitiøs virksomhed som Wunderelf, forklarer Kolja Afriyie, direktør i virksomheden og selv tidligere spiller i FC Midtjylland.

FCM vs. OB – 28. nov.

Køb billet

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox