08.06.2015, 09:32 | Af: Administrator

Nike, Sportmaster og FCM i historisk aftale

Superligaklubben FC Midtjylland indgår leverandøraftale med Nike og Sportmaster, hvor Nike fra sæsonen 2015-16 bliver officiel leverandør af spilletøj, træningstøj, lifestyle-produkter og andet udstyr.

Når de nykårede fodboldmestre fra FC Midtjylland i den kommende sæson skal forsvare både titel og de danske farver i Europa bliver det i spilletøj fra Nike.

FC Midtjylland har netop indgået en flerårig aftale med verdens førende fodboldbrand, der bliver holdets tøjleverandør og dermed kommer til at stå for alle leverancer af spilletøj, træningstøj, lifestyle-produkter og andet udstyr til samtlige hold i FC Midtjylland.

Aftalen er et joint venture mellem Nike og Danmarks største kæde af sportsbutikker, Sportmaster.

- Vi er godt gammeldags stolte over at indgå partnerskab med fodboldbrandet, og vi glæder os til et langt og succesrigt samarbejdet, siger Jacob Jørgensen, kommerciel direktør i FC Midtjylland.

Hjemmebanetrøjen bliver i klubbens traditionelle sorte farve, mens udebanetrøjen holdes i lyngfarven. En tredje trøje bliver rød.

Dri-Fit teknologien og Nikes unikke materialer sikrer, at spillerne forbliver tørre og kølige på banen, samtidig med at åndbarheden og luftgennemstrømningen i trøjerne hjælper spillerne til at kunne præstere på det højeste niveau.

Shop-in-shop i København
Salget af FCM-merchandise er i hastig vækst, og Jacob Jørgensen forventer, at det nye partnerskab med Nike og Sportmaster vil styrke den del af forretningen yderligere.

- De to partnere er professionelle og seriøse, og med etableringen af FCM shop-in-shops i alle Sportmaster-butikker i regionen samt en shop-in-shop i en Sportmaster-butik i København skal vi øge salget af merchandise yderligere, slår Jacob Jørgensen fast.

Sportmaster ser frem til en styrket relation med FC Midtjylland:

- Vi er vilde med sport. Og vi er stolte over at have støttet og været en del af den guldrejse, FCM har påbegyndt. Vi har mange passionerede foldboldkunder for hvem tilstedeværelsen af FCM-produkterne i vores butikker kommer til at gøre en stor forskel, siger retaildirektør Jack Friis.

For Sportmaster spiller FCM’s unikke Klubsamarbejde en stor rolle.

- Udover selv at befinde sig i den absolutte top repræsenterer FC Midtjylland bredden gennem de 150 samarbejdsklubber spredt ud over regionen. Så også her er der et perfekt match til Sportmasters ønske og ambition om dels at være professionel leverandør til toppen og samtidig at levere sportsprodukter af høj kvalitet og kvalificeret rådgivning til den bredere danske befolkning, supplerer Jack Friis.

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox