30.06.2016, 18:10 | Af: | Foto: FC Midtjylland

Det Faglige Hus ny hovedsponsor i FC Midtjylland

Den midtjyske klub har lavet en to-årig aftale med option på et ekstra år med Danmarks hurtigst voksende fagforening

Allerede for et halvt år siden kom Det Faglige Hus på FC Midtjyllands træningstøj, og nu har fagforeningen udvidet sit engagement i klubben, hvor de netop er præsenteret som ny hovedsponsor.

Aftalen løber for de kommende to år med en gensidig option for et tredje år.

- Det er en fornuftig aftale, som er bygget op omkring et grundbeløb og nogle bonusser. Det er en aftale, vi er godt tilfredse med, siger Jacob Jørgensen, der er kommerciel direktør i FC Midtjylland.

- For os har det været vigtigt at finde en samarbejdspartner, som ville lave en aftale for mere end en enkelt sæson. Samtidig var det vigtigt med en partner, der har musklerne og viljen til et stærkt samarbejde. Det er et partnerskab, der foruden logoet på trøjen, også skal aktiveres uden for banen, fortæller Jacob Jørgensen.

- Vi ser partnerskabet med Det Faglige Hus som et godt match for FC Midtjylland. Vi kan være med til at gøre en forskel for dem i forhold til eksponering, og omvendt er der ingen tvivl om, at vi kan lære af deres professionelle tilgang til tingene.

- Det har været vigtigt at få lukket en hovedsponsor i forhold til arbejdet med at indfri målsætningerne for den kommende sæsons budget. Vi ser lyst på fremtiden og mærker stor opbakning til FC Midtjylland, når vi er ude i markedet. Vi har været i kontakt med mange og har haft mange gode og positive dialoger, men i sidste ende er vi glade for at vi kan indgå et stort samarbejde med Det Faglige Hus.

Det Faglige Hus er med over 114.000 medlemmer i fagforening og a-kasse Danmarks hurtigst voksende organisation, og de ser frem til det øgede samarbejde med FC Midtjylland, der igen i år jagter en plads i Europa Leagues gruppespil.

- Vi har med et lidt mindre sponsorat brugt foråret til at se FC Midtjylland an og har oplevet, at hele setuppet omkring klubben er topprofessionelt. Derfor takkede vi ja til at fortsætte med et udvidet samarbejde.  Når vi indgår et sponsorat af denne kaliber, er det afgørende, at vi opnår stor eksponering - ikke mindst på tv. Vi er overbeviste om, at FC Midtjylland er den jyske klub, der kan levere den vare, vi efterspørger, siger Johnny Nim, landsformand i Det Faglige Hus.

Mette Jul, der er kommunikationschef i Det Faglige Hus, fortsætter:

 - Vi har store ambitioner for Det Faglige Hus, idet vi ønsker at fortsætte vores vækst. Det kræver, at vi bliver kendt af endnu flere. Og her indgår dette nye hovedsponsorat som et af flere elementer i vores planer for at nå vores 2020 mål om 140.000 medlemmer.

Den nye trøje kan første gang købes online på shop.fcm.dk den 11. juli, mens den første gang sælges i Ulveshoppen på MCH Arena til superligapremiere mod Randers FC mandag den 18. juli.

FCM vs. OB – 28. nov.

Køb billet

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox