21.04.2020, 10:00 | Af: Morten Andreasen | Foto: Getty Images

Det Faglige Hus stopper som hovedsponsor i FC Midtjylland

Siden 2015 har Det Faglige Hus været hovedsponsor og en central partner i udviklingen af FC Midtjylland. Rollen som hovedsponsor stopper ved udgangen af indeværende sæson, men rejsen med klubben fortsætter

Siden 2015, og sideløbende med at Det Faglige Hus er den fagforening og a-kasse, der har oplevet størst fremgang og i dag har over 150.000 medlemmer, har FC Midtjylland for alvor meldt sig ind som en fast titeludfordrer og vinder af pokaler og medaljer. 

Med Det Faglige Hus som hovedsponsor har FC Midtjylland vundet både et dansk mesterskab, en pokaltitel og deltaget i historiske Europa League-kampe. 

- Vi har altid haft et helt forrygende samarbejde med Det Faglige Hus, og jeg kan slet ikke rose dem nok for konstant at agere som en loyal partner, der ønsker at gøre en forskel for vores klub. Derfor er jeg først og fremmest meget, meget glad for de år, hvor Det Faglige Hus har været hovedsponsor i FC Midtjylland, og dernæst er jeg utrolig glad for de fortsætter deres engagement i klubben, når hovedsponsoraftalen udløber med udgangen af indeværende sæson. Vi har altid og hele tiden haft en åben og ærlig dialog. Det sætter vi stor pris på i FC Midtjylland, fortæller Jacob Jørgensen, kommerciel direktør.  

Også hos Det Faglige Hus skaber både historien og fremtiden glæde.

- I FC Midtjylland gør man tingene anderledes, og på relativt få år har man spillet sig ind i den absolutte top i dansk fodbold. Det kan vi godt lide, det har vi stor respekt for, og vi kan se os selv i måden, det er sket på. Man tør udfordre rammerne, man tør tænke stort, og det har gjort, at det har været en stor fornøjelse at være en del af klubben og rejsen de senere år, det er også derfor at vi fortsætter som sponsor efter denne sæson, fortæller Johnny Nim, landsformand i Det Faglige Hus. 

Når Det Faglige Hus inden længe stopper som hovedsponsor i FC Midtjylland åbnes nye muligheder. Dialogen og processen mellem FC Midtjylland og Det Faglige Hus har været i gang i en længere periode, og nu ligger der et arbejde og venter i den kommercielle afdeling.

- Netop grundet den tætte og ærlige dialog med Det Faglige Hus er vi godt forberedt. Når den nye sæson starter, er jeg sikker på at vi har en ny hovedsponsor klar, afrunder Jacob Jørgensen.

For yderligere information:
Jacob Jørgensen, FC Midtjylland, telefon 2560 0059