08.11.2019, 14:25 | Af: Flemming Linnebjerg | Foto: FC Midtjylland

FC Midtjylland forlænger med verdens største sportsbrand

Med en ny seksårig aftale fortsætter Nike, Sportmaster og Superligaens førerhold samarbejdet, og i den forbindelse lanceres en hyldesttrøje til klubben og regionen

I 2015 indledte Nike, Sportmaster og FC Midtjylland et samarbejde, og det kører så godt, at parterne nu har underskrevet en forlængelse frem til 2026.

- Den nye og langvarige aftale er en indikation af, at Nike og Sportmaster har købt ind i idéen om regionens hold, og det er ligeledes et signal om, at de tre partnere deler værdier, siger Jacob Jørgensen.

FC Midtjyllands kommercielle direktør glæder sig over, at verdens største sportsbrand ønsker at være en del af klubben, og han udtrykker stor glæde over den nye aftale.

- Vores store visioner for fremtiden kræver gode og stærke partnere, og det får vi i høj grad med Nike og Sportmaster – samtidig giver aftalens længde ro til at udvikle yderligere, siger Jacob Jørgensen.

I forbindelse med aftalen lancerer Nike i fællesskab med FC Midtjylland en Black Edition-trøje, som kun produceres i et vist antal.

- Derfor er den også tænkt som et samlerobjekt, og Nike og Sportmaster donerer 50 kroner til FCM Samfund pr. solgt trøje – penge som aktiveres til Ferieoplevelser i Ulveland i 2020, så det er på alle måder værd at bakke op om, forklarer Jacob Jørgensen, som kalder trøjen en hyldest til regionen og FC Midtjylland.

- Aftalen er også en anerkendelse af det, FC Midtjylland vil og kan, og når store aktører som Nike og Sportmaster viser interesse for vores klub, fortæller det noget om, hvor langt vi er nået, slår Jacob Jørgensen fast.

FC Midtjyllands anfører, Erik Sviatchenko, er enig, og han kalder den nye aftale for et stort skulderklap til FC Midtjylland.

- Det er en rigtig god nyhed på mange måder, og det er mit håb, at vi i de kommende år udvikler samarbejdet og relationerne yderligere. Vi kan for eksempel aktivere relationerne endnu mere ved at samarbejde om specifikke projekter, siger Erik Sviatchenko, som også personligt har et samarbejde med Nike.

Find trøjen i Ulveshoppen eller HER

FCM vs. SIF – 2. dec.

Køb billet