23.10.2019, 10:30 | Af: Flemming Linnebjerg | Foto: FC Midtjylland

FC Midtjylland udvider direktionen

53-årige Preben Rokkjær tiltræder den 1. december en nyoprettet stilling som marketing- og supportdirektør hos FC Midtjylland

Preben Rokkjær var faktisk allerede overbevist efter det første møde med FC Midtjyllands administrerende direktør Claus Steinlein.

Egentlig havde den 53-årige salgs- og marketingdirektør aldrig tænkt, at han skulle virke i en professionel fodboldklub, men med mangeårig erfaring i salg og marketing – tilsat topfodbold og FC Midtjyllands visionære og innovative miljø – var han solgt.

På trods af det, og en ellers god og ægte fornemmelse i maven, prøvede han lige forslaget om at blive marketing- og supportdirektør hos FC Midtjylland af på sine tre børn og tre gode venner.

Konklusionen var forholdsvis klar.

- Alle seks sagde uden tøven: Det er 100 procent dig, afslører Preben Rokkjær.

Han tiltræder den 1. december som marketing- og supportdirektør hos 3F Superligaens førerhold – en klub som blandt andet er bygget på Preben Rokkjærs barndomsklub.

- Jeg begyndte at spille fodbold som seksårig i Ikast fS, og som ynglingespiller trænede jeg med hos det bedste seniorhold i klubben. Siden spillede jeg divisionsfodbold i Brande IF og Holstebro Boldklub, men en slem knæskade stoppede min aktive karriere som 25-årig, og siden fulgte fire operationer – den seneste her i foråret, fortæller han, hvilket er årsagen til, at den fysiske træning i dag udelukkende består af cykling.

Preben Rokkjær træder ind i direktionen, som i forvejen rummer administrerende direktør Claus Steinlein og kommerciel direktør Jacob Jørgensen, og han ser frem til at udvikle en virksomhed, som de seneste par år har præsenteret store overskud på bundlinjen.

- Visionerne og tankerne hos Claus Steinlein og FC Midtjylland er fantastisk spændende, og jeg glæder mig til at komme i gang i en klub, som både er en sportslig og forretningsmæssig succes, siger Preben Rokkjær, som får det overordnede ansvar for tre fokusområder.

Potentialet for flere tilskuere på MCH Arena skal forløses, og derudover skal to af FC Midtjyllands grundsten, FCM Klubsamarbejdet og FCM Samfund, udvikles yderligere.

- I forvejen snakker jeg meget fodbold med mennesker, jeg møder, og nu bliver det en stor del af mit arbejde. For mig er det i høj grad lystpræget, og jeg kan mærke, at miljøet i fodbold og FC Midtjylland vækker en ild i mig igen, siger FC Midtjyllands nye marketing- og supportdirektør.

Administrerende direktør Claus Steinlein glæder sig over, at det er lykkes FC Midtjylland at tiltrække en så stærk person til direktionen, og det er en tanke, der er arbejdet med igennem længere tid.

- Jacob Jørgensen og jeg har båret idéen om at udvide direktionen ind til bestyrelsen, og vi er meget glade for, at de nikkede ja til vores forslag. Vi bliver aldrig færdige med at udvikle FC Midtjylland, og med Preben Rokkjær på holdet kan Jacob Jørgensen fokusere mere på salg, mens jeg får mere tid til det strategiske og sportslige arbejde, siger Claus Steinlein, som blandt andet nævner tilskuer-potentialet som et vigtigt indsatsområde for den nye direktør.

- Vi skal i gang med anden generation af FCM-fans, og der er et enormt potentiale i regionen, vi skal udnytte, så MCH Arena er fyldt hver gang. Derudover skal Preben arbejde med den fortsatte udvikling af to væsentlige ben i vores klub, FCM Klubsamarbejdet og FCM Samfund, fortæller Claus Steinlein.

Han kender Preben Rokkjær som et hårdtarbejdende og dedikeret menneske, hvilket er egenskaber, som rimer godt på FC Midtjylland.

- Preben Rokkjær kender jeg igennem flere år, da han blandt andet er kommet i klubben som sponsor, og han har et virkelig stærkt cv. Ansættelsen af ham er et klart signal om, at FC Midtjylland vil og skal videre. Vi er slet ikke færdige med at udvikle regionens hold, slår Claus Steinlein fast.

BLÅ BOG
Preben Rokkjær
Alder: 53 år
Civil stand: Gift
Børn: Tre sønner
Bopæl: Silkeborg
Uddannelse: HA, Århus Universitet og IMD Leadership, Lausanne
Tidligere jobs: Salgs- og marketingdirektør Superwood A/S, salgs- og marketingdirektør Danæg A/S, direktør/medejer Happy & Co, administrerende direktør/medejer Copyright, administrerende direktør/medejer Par No 1, marketingchef B&O, eksportsælger/marketingkoordinator BTX
Fodboldkarriere: Ikast fS, Brande IF og Holstebro Boldklub

FCM vs. SIF – 2. dec.

Køb billet