23.12.2019, 10:00 | Af: Flemming Linnebjerg | Foto: Daniel Stentz

Flere julegaver fra FCM Samfund

Igen i år nød mange børn i regionen godt af julegaver fra FCM Samfund - delt ud af spillere, trænere, ledere og ansatte i FC Midtjylland

Da FC Midtjylland rundede 2019 af med en hjemmekamp mod AGF, var der i pausen af opgøret blandt andet fokus på FCM Samfund og uddelingen af julegaver til økonomisk trængte familier i regionen.

En tilbagevendende og stor dag hvor spillere, trænere, ledere og ansatte i FC Midtjylland bevæger sig rundt i regionen for at give noget tilbage til det fundament, klubben hviler på.

Det er svært at sige, om det betyder mest for modtagerne eller giverne, for dagen med uddeling af gaverne, som er pakket af frivillige, giver så meget mening for begge parter.

For FCM Samfund er det vigtigt at bidrage til såvel fysisk som social aktivitet i familier, hvor midlerne er under gennemsnittet, og derfor indeholder julegaven blandt andet bidrag til kontingent i den lokale fodboldklub samt masser af andre lækre sager.

Partnerne i FCM Samfund - ALPI, DK Company, Rationel Vinduer samt Vestjylland Forsikring - er naturligvis med, og de suppleres af en lang række bidragsydere, som gør det muligt at imødekomme de mange ønsker om julegaver - Nike, Sportmaster, FC Midtjyllands Superligatrup, Royal Unibrew, Ringkøbing Landbobank, Spar Nord, Handelsbanken, FCM Klubsamarbejdet, Spjald IF, Herningkalenderen, Guldminen, Brande IF/Tab & Vind samt private donationer er alle med til at skabe lidt lys og glæde i juletiden hos mindre bemidlede familier i regionen.

Til årets sidste Superligakamp på MCH Arena var repræsentanter fra de forskellige bidragsydere på banen for at modtage fortjent hyldest for en indsats, som har en klar mission: At gøre en forskel i Midt- og Vestjylland, hvor FC Midtjylland har sine rødder.