31.08.2018, 12:50 | Af: Mads Jakobsen | Foto: Getty Images

Et banner langt fra FC Midtjyllands værdier

Kommerciel direktør Jacob Jørgensen garanterer, at klubben undersøger sagen til bunds vedrørende det famøse banner på MCH Arena torsdag aften

Torsdag aften, i forbindelse med Europa League-playoff mod Malmø FF på MCH Arena, nåede et banner at hænge på hegnet på CC Contractor-tribunen i nogle minutter, inden det blev pillet ned igen, og det er vigtigt for FC Midtjylland at understrege, at vi naturligvis tager skarpt afstand for ordlyden på banneret.

- Banneret kan dårligt komme længere væk fra vores værdier. FCM er en familieklub, hvor vi passer på hinanden, og inklusion er afgørende for os, siger kommerciel direktør Jacob Jørgensen, som har et bud på, hvordan banneret er kommet ind på stadion.

- Normalt skal vi godkende alle bannere på stadion, det er aftalen, men dette banner så vi aldrig – måske fordi de ansvarlige for banneret havde en mistanke om, at vi selvfølgelig ville afvise den, siger Jacob Jørgensen.

Ifølge Jacob Jørgensen er den mest sandsynlige forklaring, at banneret fandt vej ind på MCH Arena ved at være viklet rundt om en person, som så dækkede sig godt til efterfølgende med trøjer og en jakke, og det er den forklaring, der arbejdes ud fra nu.

- Der er klare regler mellem klub og fans, så det er klart, at der er en række procedurer, der strammes op på i fremtiden. Vi tager også initiativ til en endnu tættere dialog med vores fans, så ingen er i tvivl om, hvad vi står for som klub. Det er blandt andet det modsatte af ekskludering.

Klubbens sikkerhedsafdeling arbejder i øjeblikket på at finde frem til de ansvarlige, og hvis det lykkes at udpege dem, kan de se frem til karantæner og afgifter af en størrelse, som Jacob Jørgensen ikke har en fast ramme for.

- Når det handler om pyroteknik, som der også var noget af, er konsekvensen for de ansvarlige en afgift på 15.000 kroner og karantæne i et halvt år – det har vi simpelthen en procedure for, mens vi, i forhold til upassende bannere, skal finde et passende niveau for konsekvenserne, siger Jacob Jørgensen og tilføjer med garanti i stemmen:

- Vi tager aktion på det her på en måde, som matcher de værdier, en klub som FCM har. 

Yderligere oplysninger
Kommcerciel direktør Jacob Jørgensen 25600059 

FCM vs. HOB – 29. sep.

Køb billet

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox