09.04.2018, 11:40 | Af: FC Midtjylland | Foto: Getty Images

Tæt på 10.000 i snit på MCH Arena

Foråret for FC Midtjylland har været fantastisk målt på både point og tilskuere på MCH Arena. Tæt på 10.000 er i gennemsnit mødt op til de første kampe efter vinterpausen

Nu er foråret landet, og guldjagten er tæt og intens. De første tre hjemmekampe på MCH Arena har været spillet med et tilskuergennemsnit på 9.964 tilskuere.

- Det giver en helt fantastisk følelse for truppen, når vi løber ind på MCH Arena og bliver mødt af fyrværkeri og fyldte tribuner. Samarbejdet mellem klubben og fansene gør en stor forskel for os, og vi er ikke i tvivl om, at det giver flere point i tabellen, udtaler Marc Dal Hende, der har haft et forrygende forår med flere vigtige scoringer.

KØB BILLET TIL FC MIDTJYLLAND - F.C. KØBENHAVN HER

Foråret har i skrivende stund budt på otte spillede kampe for FC Midtjylland – det har kastet 19 point af sig og et pointsnit på 2,38. Det er faktisk et højere pointsnit end i efteråret. Pointene er bl.a. kommet via en meget stærk defensiv, hvor Erik Sviatchenko & Co. kun har lukket seks mål ind i otte kampe.

Sportschef, Svend Graversen, ser også en sammenhæng mellem det flotte fremmøde og klubbens insisterende prioritering af brug af spillere uddannet på eget Akademi.

- Vi ved, at vores egne spillere fra Akademiet har et højt niveau og et stort potentiale, og derfor skal de have lov til at spille. Når det er sagt, så tror vi også på, at spillere fra eget Akademi skaber stor stolthed i regionen, og det smitter helt sikkert også af på fremmødet af tilskuere, forklarer Svend Graversen.

Tallene afspejler, at FC Midtjylland er et af landets stærkeste sportsbrands, og man oplever generelt stor interesse – også hjemme bag tv-skærmen. Hjemmekampen mod Brøndby tidligere i sæsonen er årets hidtil mest sete kamp med 233.000 tv-seere.

- Det har været en ekstra stor fornøjelse at spille hjemme på MCH Arena de seneste hjemmekampe. Mod FCK og Brøndby havde vi op mod 11.000 tilskuere på trods af sibirisk kulde. Mod SønderjyskE havde vi små 9.000, hvilket vidner om den store opbakning og det store fællesskab, der er omkring FC Midtjylland. At vi samtidig flytter os positivt på antal tv-seere, og at fans generelt i Danmark gerne ser os som danske mestre er meget glædeligt, fortæller kommerciel direktør Jacob Jørgensen.

FCM vs. AAB – 29. apr.

Køb billet

Tilmeld dig FCM nyhedsbrev og få alle nyheder direkte i din inbox