Billetinfo
Se info om billetsalg til forårets første hjemmekampe

Klubben

Innovativt dataprojekt skal styrke talentudviklingen

I samarbejde med KMD People Success udvikles et ambitiøst værktøj, der på sigt skal øge indsigten og succesen i FC Midtjyllands talentudvikling og rekruttering.

03/03/21
Mads Jakobsen
Foto: Getty Images

I FC Midtjylland er arbejdet med data et centralt værktøj i udviklingen af klubben, og nu styrkes forudsætningerne qua et datadrevet talentudviklingsprojekt med udgangspunkt i historisk og nutidigt data samt personlighedsprofiler.

– Samarbejdet med KMD People Success er et naturligt skridt i tråd med den kultur, der hersker i klubben, og det tages med respekt for udviklingen af egne talenter, fortæller Svend Graversen.

Visionen for samarbejdet er at udvikle et nyt operationelt værktøj, der skal fungere som et stærkt aktiv i bestræbelserne på at øge succesen i talentudviklingen og rekrutteringen i FC Midtjylland, hvor individets mentale aspekter kommer til at spille en central rolle.

– Med afsæt i data og personlighedsprofiler er det vores ambition at blive i stand til at kunne fremskrive nutidsbilledet til en formodning om fremtiden, lyder det fra sportschefen, der uddyber:

– I FC Midtjylland er nyskabelse en drivkraft, og vi ser et stort potentiale i dette projekt, hvor vi kombinerer data og know-how og skaber en stærk sammenhæng mellem det, vi internt er dygtige til, og det, som kompetente samarbejdspartnere kan tilføre. Det gør, at vi kan skabe noget unikt, hvor vi samtidig har fokus på talentudvikling, der ligger dybt i vores DNA, og vi rammer noget fundamentalt, som kan styrke vores konkurrenceevne over tid.

Det netop søsatte projekt er det seneste skud på samarbejdet med KMD, der allerede er involveret i FC Midtjyllands udvikling af Virtual Reality i en performancekontekst samt et større datasamarbejde med 3F Superligaen.

Opbevaring af data

IT-virksomheden KMD har erfaring med at forvalte fortrolige data på en forsvarlig måde efter at have digitaliseret centrale områder af danskernes liv gennem knap 50 år. Det er afgørende for projektet, at det sker i samspil med en sikker og pålidelig datapartner, så dybt personlige og fortrolige data ikke havner i forkerte hænder.

Du kan læse pressemeddelelsen fra KMD nedenfor.

FC Midtjylland opruster datakapløbet

Pressekontakt

KMD
Anne Rosa Simonsen
Pressechef
Telefon: 20 63 31 33
E-mail: gfs@kmd.dk

FC Midtjylland
Mads Hviid Jakobsen
Presseansvarlig
Telefon: 25 60 00 90
E-mail: mhj@fcm.dk