Klubben

Stillingsopslag: FC Midtjylland søger en CEO

I samarbejde med HANSEN TOFT søger FC Midtjylland en kommerciel nøglefigur i indfrielsen af klubbens ambitiøse strategi.

15/12/25
Mads Jakobsen
Foto: Daniel Stentz

FC Midtjylland har gennem en årrække været inde i en positiv udvikling sportsligt, kommercielt og på ejerskabssiden – og klubben er nu klar til at tage næste skridt. Ambitionen og eksekveringen på det kommercielle område skal udvikles til et endnu højere niveau, så det går hånd i hånd med FCM’s høje sportslige målsætninger.

Målet er at fordoble de kommercielle indtægter, skabe Danmarks mest unikke stadionoplevelse og videreudvikle det kommercielle område fra nationalt til internationalt niveau. Alt dette i tæt samarbejde med passionerede og dygtige kolleger.

Ansvarlig for FC Midtjyllands kommercielle organisation og aktiviteter

Med reference til bestyrelsesformanden, Claus Steinlein, får du P/L-ansvaret for det kommercielle budget og et ledelsesansvar for den kommercielle organisation med knap 50 medarbejdere, der spænder over Salg, Marketing, Hospitality, Retail, Stadion, FCM Samfund og Klubsamarbejde.

Færdiggøre og implementere kommerciel strategi

2030-strategien er under udarbejdelse, men processen er midlertidigt sat på pause, indtil den nye CEO tiltræder og får ansvaret for at færdiggøre og implementere den. Herudover får man i stillingen en række andre nøgleopgaver:

  • Løfte det kommercielle niveau, således det afspejler og flugter med FCM’s ambitioner om at være en markant og synlig europæisk fodboldklub.
  • Blandt andet ved løbende at udfordre forretningsmodellen og vurdere nye og alternative kommercielle indtægtskilder.
  • Tæt og løbende samarbejde med bestyrelsesformanden, som i dagligdagen primært er synlig i sporten, men samtidig også er en væsentlig sparringspartner i den kommercielle afdeling via sin rolle som bindeled til ejeren.
  • Lede, motivere og udvikle den kommercielle organisation gennem direkte og nærværende ledelse.
  • Skabe sammenhæng og synergi på tværs af den kommercielle afdeling – fagligt, kulturelt og resultatmæssigt.
  • Identificere og initiere dialog med nye større partnere i samarbejde med bestyrelsen.
  • Pleje og udvikle nuværende kunder sammen med salgschefen og det velfungerende salgsteam.
  • Varetage KAM-rolle for klubbens største sponsorer, herunder løbende kontakt samt kontraktforhandling og -indgåelse.
  • Varetage en ambassadørrolle i efterlevelsen af FCM’s essentielle kultur og værdier.

Resultater skabt gennem ambitiøs og nytænkende tilgang

Der er flere mulige indgange til rollen – både i forhold til branche og erfaring. Du kan i dag have et kommercielt eller overordnet CEO-ansvar i sportsbranchen eller en tilsvarende position inden for kultur- og eventområdet.

En anden mulighed er, at du i en anden branche har en længere karriere fra tungere kommercielle positioner og evt. efterfølgende har bevæget dig op i en CEO-rolle, hvor dine erfaringer fortsat matcher kravene til stillingen. Det afgørende er, at du i dine tidligere roller har formået at se nye muligheder og udvikle området med nytænkning og visionært udsyn – og at du har gjort det med respekt for menneskene omkring dig.

Følgende erfaring vægtes:

  • Erfaring med personligt salg, opbygning af partnerskaber og interessenthåndtering på højt niveau – gerne erhvervet i en international kontekst.
  • Erfaring fra en tung kommerciel ledelsesrolle, herunder udarbejdelse og eksekvering af kommercielle strategier, arbejdet op mod en bestyrelse, P/L-ansvar, finansiel indsigt samt forståelse for samspillet mellem salg og marketing.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Casper Olesen på tlf. +45 2256 1215.

Læs mere og søg stillingen her:

CEO i FCM