FC Midtjylland er vokset markant de seneste år, ambitionerne det selvsamme, og derfor giver det nu mening at styrke afdelingerne yderligere og bygge videre på de allerede flotte resultater.
Et led i dette bliver udnævnelsen af Anne Kjeldsen som ny relationschef og Jacob Cadovius som ny retailchef.
FCM organiserer sig mod fremtiden
FCM Samfund skal omfavne flere
FCM Samfund ønsker at udbygge sit i forvejen flotte arbejde. Ambitionen er at styrke samarbejdet med kommuner og erhvervspartnere, så flere unge kan få hjælp og støtte.
Anne Kjeldsen kommer fra en stilling som Brand Director i Arla og er ny relationschef i FC Midtjylland. Det indebærer blandt andet det daglige ansvar for netop FCM Samfund.
– Anne tilfører en stor ledelseskompetence til organisationen. Hendes ansvar bliver at gøre mere af det, vi allerede gør godt. FCM Samfund skal ikke nytænkes, fordi vi gør allerede et rigtig godt stykke arbejde overfor de unge mennesker sammen med kommunerne, men vi ønsker at komme videre ud i regionen, så vi kan sprede os ud til flere kommuner og hjælpe endnu flere mennesker, siger Brand Direktør i FCM, Preben Rokkjær, og fortsætter:
– Vi er overbeviste om, at Anne kommer til at gøre en forskel, når det kommer til den daglige ledelse og brandingen af FCM Samfund, som er et oplagt emne for en masse fonde, og det skal hun eksekvere på.
Et andet af Anne Kjeldsens fokusområder bliver FCM Klubsamarbejdet, FCM Kvindefodbold og stadion. Her skal hun være med til at understøtte og agere vigtig ledelsessparring for Thomas Larsen (chef for FCM Klubsamarbejdet) og Martin Klinkby Jacobsen (stadionchef).
Anne Kjeldsen glæder sig til at komme i gang.
– Jeg synes, at FC Midtjylland er superinteressant – både som klub og som organisation. Det er en fodboldklub med hjerte. Jeg blev tiltrukket af, at man gør så mange ting udover fodbolden, som også stemmer overens med mine egne værdier, fortæller Anne Kjeldsen.
– Jeg drives af at skabe resultater, sætte en retning og nå de mål, vi sætter. Og så er der ikke noget bedre end at se, når andre lykkes, så det håber jeg, at jeg kan være med til at sørge for, siger hun.
Skal videreudvikle det stærke fundament
Jacob Cadovius er ny retailchef i FC Midtjylland og får det overordnede ansvar for merchandiseafdelingen. Han kommer til at arbejde tæt sammen med Head of Merchandise, Christian Mikkelsen.
– Vi har haft en lille, men super effektiv organisation, som har arbejdet med merchandise i klubben. Med tilgangen af Bestsellers kompetencer og mulighederne for at lave kollektioner igennem dem er dette område vokset markant de seneste år. Det er blevet en langt større opgave, og derfor har vi søgt at supplere vores organisation med en person, der er ekspert i detail helt ind til benet, siger Preben Rokkjær og fortsætter:
– Vi har mangedoblet omsætningen, løftet niveauet på produkterne og fået en helt ny synlighed. Jacob skal bygge videre på det gode arbejde sammen med Christian Mikkelsen og resten af teamet. Han kommer med en masse erfaring og skal blandt andet styrke distribution, salget til samarbejdsklubberne og udvikle internationaliseringen via webshoppen.
Jacob Cadovius ser frem til at blive en del af klubben, som han har fulgt tæt i mange år.
– Jeg er en rigtig midtjyde, så jeg har været med på hele rejsen fra sidelinjen. At få lov at være en del af det nu, synes jeg er vildt spændende – samtidig med at det er et område, jeg brænder for.
– Jeg glæder mig til at komme ind og arbejde sammen med en masse dygtige kollegaer og være med til at flytte Midtjylland videre på den rejse, som klubben er på. Jeg lever efter, at hver dag skal være bedre end i går – og det må passe godt ind i en fodboldklub, siger Jacob Cadovius.
Klar til næste skridt
Med et støt stigende tilskuertal, en topmoderne fanzone og stor interesse for klubbens sociale arbejde er klubben allerede på vej i den rigtige retning.
– Vi vil være en klub, der står tydeligt frem – både for partnere, spillere og fans. For at tiltrække de bedste, skal vi være en klub, som folk i hele Europa kender og kan spejle sig i. Derfor er vi også glade for at kunne styrke det kommercielle arbejde endnu mere, siger Preben Rokkjær afslutningsvist.
Kommerciel milepæl: Omsætningen fordoblet siden lanceringen af Vision 2025
Velkommen til FC Midtjylland, Anne Kjeldsen og Jacob Cadovius.