Klubben

FC Midtjylland ansætter ny Head Groundsman

Morten Sylvestersen tiltræder som ny Head Groundsman i FC Midtjylland og vil have det daglige ansvar for de to nye hybridbaner ved Dream99 i Ikast.

24/06/26
Julie Ege
Foto: Mikkel Rokkjær

Som ny Head Groundsman i FC Midtjylland vil Morten Sylvestersen have det daglige ansvar for drift og pleje af de to hybridbaner ved Dream99, som skal stå klar i slutningen af august 2026.

Morten Sylvestersen blev uddannet som Groundsman i 2021, som den første i Danmark. Han kommer fra en lignende stilling, hvor han blandt andet har været ansvarlig for mere end 250 fodboldbaner og ligeledes flere 3F Superligabaner.

Selv har han glædet sig til at trække i arbejdstøjet og blive en del af klubben – også selvom banerne knap står klar endnu.

– Jeg ser særligt frem til at blive en del af noget så ambitiøst som FC Midtjylland. Jeg glæder mig til at være omgivet af mennesker, som alle stræber efter at være de bedste inden for deres område, siger han og tilføjer:

– Nu kommer rammerne for, at vi også kan blive blandt de allerbedste inden for mit område. Jeg håber, at min faglighed kan komme klubben til gode, og at det kan smitte af hele vejen rundt – også for ungdomsholdene på sigt, så alle kan nyde godt af det.

– Spillerne træner på banerne hver eneste dag, så derfor er det også vigtigt, at banerne og græsset er velplejet. Her vil jeg kunne være med til at løfte os som klub, siger Morten Sylvestersen.

Sportschef Kristian Bach Bak er også begejstret for FC Midtjyllands tilføjelse af Morten Sylvestersen.

– Morten er virkelig en ekspert på sit område. Han har en groundsman-uddannelse og har arbejdet med græs hele sit voksenliv i forskellige funktioner – både i golfverdenen og inden for fodboldverdenen. Han har blandt andet haft ansvar for vores egne baner her i Ikast, og dem har han plejet til punkt og prikke.

– Han går op i alle de små detaljer og på den måde passer han helt fantastisk ind i vores klub i forhold til den måde, vi gerne vil arbejde på. Han er hos os på fuldtid nu, da det har været vigtigt, at han er en del af byggeprojektet, når det er ham, som skal stå for pleje af banerne efterfølgende.

– Vi er glade for, at klubben nu har sin egen groundsman. Det er noget, som vi har talt om i mange år, og Morten skal være med til at sørge for, at vi har de bedste baner i Skandinavien, og at Superliga-holdet har de bedste forudsætninger, siger Kristian Bach Bak.