Klubben

FC Midtjylland deler mad ud til 1900 hospitalsansatte

For to år siden lancerede FCM den specialfremstillede Alle for én-trøje. Nu er indtjeningen blevet brugt på mad fra lokale restauratører til sundhedspersonalet i regionen.

31/05/22
Jens Risom
Foto: FC Midtjylland

Tilbage i foråret 2020, da coronapandemien ramte Danmark og resten af verden, husker de fleste nok, at fodbolden lå stille.

Det stoppede ikke FC Midtjylland i at sætte gang i en række initiativer uden for grønsværen. Et af dem var konceptet Alle for én, hvor 400 specialfremstillede FCM-trøjer blev solgt på rekordtid.

Trøjelanceringen var en hyldest til sundhedspersonalet, som på det tidspunkt ydede en ekstra indsats. Indtjeningen fra salget af trøjerne er nu blevet brugt på at dele mad ud til hospitalsansatte i regionen.

– Vi er vant til at kæmpe for regionen, men gennem coronapandemien er der nogle andre, der har kæmpet større kampe, end vi nogensinde har prøvet. Hele sundhedssektoren yder hver dag et kæmpe bidrag til os alle sammen. Dem ville vi gerne være med til at hylde, og vi er glade for, at vi kan vise vores støtte til sundhedspersonalet nu, fortæller kommerciel direktør i FC Midtjylland, Jacob Jørgensen.

Helt konkret står den lokale restauratør KøkkenPiraterne i Ikast for udleveringen af mad til personalet på sygehusene og sundhedshusene i Herning, Holstebro, Lemvig og Ringkøbing-Skjern Kommune.

– En anden branche, der har lidt meget under coronakrisen, er jo restaurationsbranchen. Vi benytter derfor flere lokale leverandører, og på den måde støtter vi endnu bredere med initiativet, pointerer Jacob Jørgensen.

Trøjen var i sin tid inspireret af farven hvid, som forbindes med læger, sygeplejersker og sundhedspersonale, og et specialdesignet FCM-logo med teksten ‘Alle for én’.

– Pandemien strakte sig længere, end man dengang havde forestillet sig. På det tidspunkt var det meningen, at overskuddet fra trøjesalget skulle bruges efter et par måneder. Samtidig har sygehusflytningen til Gødstrup spillet ind, forklarer Jacob Jørgensen og afslutter:

– Vi har hele tiden haft en god dialog med sundhedsvæsenet om, hvornår det vil være bedst at gøre. Vi har set frem til denne dag, og vi glæder os over at kunne sige tak til sundhedspersonalet på denne måde nu.