Klubben

Ny klassisk trøje til nyt europæisk eventyr

Til kampen mod PFC Ludogorets trækker FC Midtjyllands spillere for første gang klubbens nye Europa-trøje over hovedet. Trøjen kommer til at følge holdet i det europæiske eventyr, hvor seks hårde, spændende og intense opgør venter.

15/09/21
Morten Ambo
Foto: Stefan Steinn

Europa-trøjen til FC Midtjylland er i år designet ud fra ambitionen om at lave et klassisk look med enorm power. Nike-designet er elegant og viser dén storhed, som FC Midtjylland også favner. I trøjen er der mange underspillede detaljer – trøjen har en svag stribe nederst på fronten, der er en gulddetalje på siden, mens ryggen har 1999 påtrykt, og FCM Samfund bliver igen fremvist med stolthed.

På mange måder er Europa-trøjen en modsætning til den nuværende hjemmebanetrøje. Hvor sidstnævnte i høj grad dyrker vildskaben og udtrykker klubbens evne til at bryde ud af de normale rammer og udfordre normalen, så er der en anden ro over Europa-trøjen.

– Det er et bevidst valg, at vi har lavet en Europa-trøje, der kan noget helt andet end vores hjemmebanetrøje. I Europa-trøjen bliver detaljerne nedtonet, så trøjen på en måde fremstår mindre vild, men mere elegant. Vi er stolte over at repræsentere Danmark og vores region i Europa – vi gør det med brystet skudt frem. Og så glæder vi os over, at spillerne er begejstrede for trøjen, og vi håber, at det kan give dem et ekstra boost, fortæller marketing- og brandingchef Morten Andreasen.

De seneste år er salget af FCM-trøjer eksploderet, og hos klubbens merchandiseansvarlige, Tommy Pedersen, er der en forventning om fortsat fremgang.

– Vi håber altid på, at FCM-fans synes godt om vores trøjer – jeg kan sige med hånden på hjertet, at jeg føler, at vi aldrig har haft stærkere kollektioner, end vi har i år. Derfor glæder jeg mig også over, at vi nu endelig kan vise Europa-trøjen frem.

Europa-trøjen kan købes på ulveshoppen.dk og naturligvis i Ulveshoppen på MCH Arena fra kl. 16.45 inden kampen mod PFC Ludogorets i Europa League.

Køb trøjen i Ulveshoppen