Sponsoreret

Om at være på toppen og blive på toppen

I fodbold taler man ofte om magtbalancen i de forskellige ligaer – det handler om, hvilke hold der dominerer og ender med at stå øverst på sejrsskamlen. Arbejdernes Landsbank, hovedsponsor i FC Midtjylland, er netop kåret til "Danskernes foretrukne bank" for 12. år i træk. De er på toppen, magtbalancen tipper deres vej, men arbejdet for at blive bedre stopper aldrig.

19/01/21
Morten Ambo
Foto: FC Midtjylland

Hvordan kan man blive danskernes foretrukne bank 12 år i træk? Hvad ligger til grund for det? Og hvad tænker FC Midtjyllands direktør Jacob Jørgensen om den imponerende præstation?

I FC Midtjylland er det en indgroet del af DNA’et, at klubben hele tiden jagter nye mål gennem konstante justeringer og initiativer, der udvikler alle dele af klubben. Mange omtaler kulturen og DNA’et i FC Midtjylland som den største styrke. Det hårde arbejde, der ligger bag sejrene, kender Jacob Jørgensen alt til – han ved, hvad det kræver af en professionel fodboldklub hele tiden at udvikle sig, og derfor er han tydeligvis imponeret over præstationen hos Arbejdernes Landsbank.

– I FC Midtjylland ved vi, hvad det kræver at vinde. Vi har fået opbygget en stærk vinderkultur med afsæt i en stærk historie samt ukuelig vilje til at gå langt på literen. Med Arbejdernes Landsbank ser vi mange lighedspunkter – og vi har kæmpe respekt for det arbejde, de laver, og kåringen som danskernes foretrukne bank for 12. år i træk. Ganske enkelt imponerende. Og det gør os ekstra stolte over, at de er vores hovedsponsor, fortæller Jacob Jørgensen, kommerciel direktør i FC Midtjylland.

En stærk og ydmyg bank

Arbejdernes Landsbank er en yderst synlig bank i dansk fodbold med en oprigtig ambition om at gøre en forskel for klubber og fans. Banken har stærke værdier, og det mærker både FC Midtjylland og bankens kunder.

– At vi for 12. år i træk kan indtage førstepladsen i den – uden sidestykke – mest omfattende og uafhængige undersøgelse i branchen bekræfter os endnu en gang i, at kunderne værdsætter vores måde at drive bank på. Og at de oplever en klar sammenhæng mellem vores værdier og det, som sker i hverdagen i mødet med os – både fysisk i en af vores 70 filialer over hele landet og digitalt på onlinemøder. Ifølge undersøgelsen er det særligt inden for kompetent rådgivning, seriøs behandling, troværdighed og tillid til ledelsen, at danske bankkunder giver os høje karakterer, siger Peter Froulund, branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank, der både er stolt og ydmyg over kåringen.

Attraktive løsninger

Trods et udfordrende år har Arbejdernes Landsbank oplevet stor kundetilgang – specielt nogle af markedets billigste boliglån samt “grønne” billån har været efterspurgt af eksisterende og nye kunder.

Nu er et nyt år i gang, og Arbejdernes Landsbank er fokuseret på at gøre det godt hver eneste dag og går naturligvis igen efter guldet i 2021.

Fakta om undersøgelsen fra Voxmeter

  • CEM Bank Intelligence fra Voxmeter er Danmarks største og mest dybdegående bankkundeundersøgelse.
  • Undersøgelsen er gennemført blandt ca. 62.000 tilfældigt udvalgte kunder i de 20 største banker i Danmark.
  • Det er 12. år i træk, at Arbejdernes Landsbank scorer højest i undersøgelsen.
  • Kåringen sker på baggrund af CEM-scoren, som beregnes efter alle de berøringsområder, kunderne har med bankerne, f.eks. rådgivning, produkter, services, kundeinformation, ledelse, image og markedsføring.
  • Arbejdernes Landsbank fik i 2020 en samlet CEM-score på 7.525, hvilket er 261 point foran nærmeste konkurrent Ringkjøbing Landbobank. Den maksimale score er 11.000.