Klubben

Status på den nye fanzone

Den nye fanzone nærmer sig med hastige skridt åbningsdatoen, der forventes at blive i forbindelse med den første hjemmekamp i 2024.

22/12/23
Christian Rothausen
Foto: FC Midtjylland

Til den første hjemmekamp i 2024 forventes den nye fanzone på MCH Arena at stå klar, når vi fredag den 1. marts tager imod F.C. København til et topbrag i 3F Superliga.

Det hårde arbejde har stået på længe, og undervejs er man både blevet klogere og har taget nye valg i udarbejdelsen af det, der skal komme alle fans af FC Midtjylland til gode fra forårets første kamp på eget græs.

– Det har været en sjov og udviklende proces for os, hvor vi har lært en masse, er blevet klogere, og nu glæder vi os til, at fanzonen står klar. Det vil give et markant løft af totaloplevelsen på stadion, fortæller marketing- og supportdirektør i FCM, Preben Rokkjær, og fortsætter:

– Der er blevet lagt utroligt meget hårdt arbejde og ressourcer i det her, og vi glæder os til at kunne slå dørene op og tilbyde en unik kampdagsoplevelse.

– Vi har fået inspiration udefra, heriblandt hjælp fra Smukfest, en spørgeskemaundersøgelse med 5.000 deltagere, fokusgrupper med familier fra Klubsamarbejdet og konstruktive snakke med vores fanklub, Black Wolves. Det har altsammen gjort os klogere, og nu glæder vi os til åbningsdagen i marts, der bliver startskuddet på et MCH Arena med et kæmpe boost af kampdagsoplevelsen for alle, siger Preben Rokkjær.

Masser af ting i vente

På åbningsdagen kommer alt ikke til at stå færdigt. Herunder den store fodboldbane ved siden af fanzonen med dertilhørende lysmaster og højtaleranlæg, der i fremtiden vil blive benyttet af FCM Klubsamarbejdet til at huse mini-turneringer på kampdage for børn og andre interesserede.

Følgende vil stå til rådighed fra dag ét i den nye fanzone:

  • 3.000 kvadratmeter overdækning
  • En kæmpe bar midt i fanzonen
  • 54 kvadratmeter storskærm samt en scene til arrangementer, koncerter mv.
  • Gourmet-pølsevogn foran Black Wolves’ nye lokaler
  • Boder med udvalgt mad og drikke samt streetfood
  • Outlet for Ulveshoppen
  • Et stævnekontor til Klubsamarbejdet

Udover de 3.000 overdækkede kvadratmeter vil der være en næsten lige så stor ikke-overdækket plads, hvor fans ligeledes kan befinde sig, når vejret er til det.

Black Wolves har været aktiv part

Under hele arbejdsprocessen har den officielle fanklub i FC Midtjylland, Black Wolves, været en aktiv sparringspartner, der er kommet med input til den endelige udarbejdelse i alt lige fra mad i boderne til udsmykning af fanzonen.

Formand for Black Wolves, Lasse Dyrby, fortæller:

– Vi har haft konstruktiv dialog med FC Midtjylland omkring ønsker og muligheder. Det har været en lang proces med mange beslutninger, men vi er kommet igennem det sammen, og vi er begejstrede for alt det, der kommer til at ske. Samtidig forventer vi et styrket samarbejde mellem Black Wolves og FC Midtjylland, så det bliver endnu sjovere at komme til fodbold på MCH Arena.

Black Wolves flytter ligeledes ind i nye lokaler i den nye fanzone.

– Med den nye fanzone får vi en endnu stærkere forbindelse til fansene. Der, hvor festen sker – lige udenfor døren – kommer vi til at have vores nye lokaler. Vi ser frem til at blive en mere integreret del af den brede fanskare, og ikke blot for dem, der kender og søger ind i Black Wolves’ lokaler. Det giver os en mulighed for at vokse og rykke os til det næste niveau sammen med FC Midtjylland og alle fans af klubben, siger Lasse Dyrby.

I videoen øverst i artiklen kan du se et udkast af, hvordan man forventer, at den nye, færdigbyggede fanzone kommer til at se ud. Der kan forekomme ændringer undervejs.