Klubben

FC Midtjylland vil skabe verdensrekord til lørdagens jubilæumsfest

Til Klubsamarbejdets 25-års jubilæumsdag vil FC Midtjylland sigte efter at skabe en verdenskord for flest autografer på et stykke sports replika - og dermed en plads i Guinness World Records. Målet hedder 5000 autografer på en 4x4 meter spillertrøje.

07/06/23
Christian Rothausen
Foto: Getty Images

På lørdag fejrer FCM Klubsamarbejdet 25-års jubilæum med en stor fodboldfest for de 146 samarbejdsklubber på MCH Arena.

Klubsamarbejdet fejrer 25-års jubilæum

Det bliver en mindeværdig dag, som FC Midtjylland har ambitioner om at gøre historisk med en indskrivelse i Guinness World Records.

Målet er 5000 autografer på en 4×4 meter spillertrøje – signeret af alle fremmødte gæster til lørdagens arrangement.

– Vi ønsker at markere, at vi har det største samarbejde, det stærkeste sammenhold og en region, der står sammen om FCM, siger Marketing & Support Direktør i FC Midtjylland, Preben Rokkjær, og fortsætter:

– Når alle de her familier tager hjem efter lørdagens stævne, vil de – udover at børnene har fået mulighed for at spille inde på MCH Arena – også kunne fortælle, at de har været en del af et Guinness World Records-forsøg. Det her er ikke bare FCM, som jagter en rekord, men hver enkelte person der fejrer jubilæumsdagen med os.

Der ligger et større arbejde bag rekordforsøget. Klubben flyver blandt andet en kontrollør ind fra Guinness World Record, som skal sikre, at alt forløber på korrekt vis.

– Det her er ikke noget, man bare lige gør. Der er en masse formaliteter, som skal overholdes, idet Guinness World Records fortetager en skarp selektering. Derfor håber vi også, så mange som muligt har lyst til at tage del i rekorden ved at sætte deres signatur på trøjen lørdag, fortæller Preben Rokkjær.

Om Guinness World Records

Hvad er Europas hurtigste fugl? Det var spørgsmålet, som inspirerede grundlæggelsen af Guinness World Records tilbage i 1955. Startende med en enkelt bog udgivet fra et værelse over en gymnastiksal, er GWR vokset til at blive et globalt multi-mediebrand med kontorer i London, New York, Beijing, Tokyo og Dubai.

I dag leverer GWR ikke kun indhold gennem bøger, men også via tv-shows, sociale medier og live-arrangementer. Det ultimative formål at gøre verden til et mere interessant, sjovt og positivt sted.

Læs mere om Guinness World Records